Ik communiceer mezelf

27 Dec 2010
5

Ik blog over van alles en nog wat. Uit marketingoogpunt zou dit niet handig zijn. Volgens de 'regels' zou ik me als deskundige moeten neerzetten. Wereldwijd via mijn expertise duidelijkmaken dat IK diegene ben om in te huren als tekstschrijver, mental coach of trainer.

Er zijn mensen die het niet verstandig vinden dat ik eerst mijn blog toon en dat mijn dienstenaanbod 'verstopt' zit op pagina 2. Ja, je moet eerst doorklikken om precies te zien wat ik doe. Maar dat was destijds ook zo bedacht. Ik wilde niet een van de vele ondernemers zijn die zichzelf op hun homepage meteen willen 'verkopen'. Ik wilde ook andere mensen inspireren. Mensen die niet direct op zoek zijn naar een tekstschrijver, coach of trainer.

Misschien ben ik verwend. Koppig en eigenwijs. Destijds zat ik niet te wachten op opdrachten. Ik wilde een eigen product maken. Een product zodat ik meer uit mezelf kon halen en anderen bewust kon maken. Een blog die ertoe bijdraagt dat mensen zichzelf en elkaar beter gaan begrijpen. Om duidelijk te maken dat geen enkele gedachte of emotie uniek is. Dat iedereen uiteindelijk een mens is, een mens met goede èn slechte dagen.

Totdat ik een gesprek had met een van mijn samenwerkingpartners. Zij merkte het volgende op: 'Ik vind dat je een hele mooie website hebt. Je communiceert jezelf.'

En eigenlijk is dat ook zo. Meestal ben ik blij, enthousiast, geïnspireerd en zit ik boordevol ideeën. Ik denk over van alles na en vind het leuk om te filosoferen. Af en toe zijn er momenten dat ik baal, geen energie heb of besluiteloos ben. En ja, ook ik ben weleens verdrietig of boos.

Maakt mij dat als ondernemer minder deskundig en betrouwbaar? Ik vind van niet. Persoonlijk hou ik er niet van om van de daken te schreeuwen hoe goed ik ben in mijn werk. De dingen die ik doe, doe ik met passie en betrokkenheid. Huidige opdrachtgevers weten dat. Nieuwe opdrachtgevers weten via mijn blogs direct met wie ze in zee gaan.


Marc Vaessen  •  27-12-2010, 17:30

Juist omdat je niet zoals zovelen je probeert te verkopen zou ik, als ik een opdrachtgever zou zijn of een van je andere diensten zou kunnen gebruiken, voor jou kiezen. Je krijgt op deze manier een beter inzicht van de persoon achter de diensten.
Vooral zo doorgaan :)

MV

Julia  •  27-12-2010, 18:37

Verbeterpuntje voor je site: ik mis nu de 'Like'-button hahaha! ;)

Heb het al eens eerder gezegd: ik hou hiervan. Liever iemand die zijn/haar verschillende kanten laat zien, dan iemand die zichzelf alleen maar de hemel inprijst. Ik zou veel geneigder te zijn om met jou in zee te gaan als coach dan iemand die bij wijze van spreken op de homepage een waslijst met diploma's, certificaten, bijscholingen enzovoorts tentoon zou stellen om mij van zijn/haar deskundigheid te overtuigen...

You rock!

Maaike  •  28-12-2010, 00:02

Helemaal mee eens! Het maakt je juist uniek en het is transparant, je bent jezelf en open en dat roept een goed gevoel op!

Marjolein  •  28-12-2010, 09:25

Je website staat precies voor wat je doet en hoe je het doet. Wie je bent en je kwaliteiten zijn op deze manier heel transparant voor (potentiele) opdrachtgevers! Houden zo!

Louise Hildebrand  •  28-12-2010, 10:37

Wow. Wat een geweldige reacties! Dank jullie wel :-)

Reageer op dit artikel